Content marketing: zet de behoeften van je klant centraal - Blue Lion


Blue Lion Online Marketing

Content marketing: zet de behoeften van je klant centraal

Content marketing: zet de behoeften van je klant centraal

Bij Blue Lion zijn wij erin gespecialiseerd om bedrijven online op de kaart te zetten. We bieden verschillende online marketing diensten aan zoals social media advertising en –beheer, websitebouw en seo. Maar wat is een goede website zonder zoekmachinevriendelijke teksten? En wat hebben je social media kanalen voor zin als je geen interessante en relevante berichten voor je doelgroepen publiceert? Weinig!…

Wanneer je jouw bedrijf op een duidelijke en krachtige manier wilt positioneren en het maximale uit je website wilt halen, dan heb je sterke, heldere webteksten nodig die je boodschap direct overbrengen. En: relevante, boeiende content die jouw social media ‘community’ raakt en inspireert! Daarom bieden wij ook ondersteuning bij de ontwikkeling en uitvoeren van je content marketing strategie.

Content marketing: zet de behoeften van je klant centraal

Bij content marketing draait het erom relevante en waardevolle content te maken, die precies aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Dit natuurlijk met de intentie om meer prospects en klanten aan te trekken en te behouden. Het is daarom erg belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep is en waarnaar zij op zoek zijn. Wij helpen je met het in kaart brengen van deze behoeften, waarna we content creëren die:

  1. je doelgroep aanspreekt
  2. die zorgt voor meer bezoekers, volgers en interactie
  3. die zorgt voor meer actie en conversie
  4. die blijft hangen

Hoe? Wij begrijpen waar je doelgroep naar op zoek is!

Door het uitvoeren van een grondige doelgroep analyse verkrijgen we inzicht in wie jouw doelgroep precies is én hoe we deze het beste kunnen bereiken. Ook gaan we samen op zoek naar welke boodschap je wilt overbrengen en bepalen we op welke wijze, en met welke middelen, we dat gaan aanpakken. Met deze informatie gaan wij vervolgens aan de slag. We onderzoeken wat er leeft bij jouw doelgroep en wat terugkerende vragen en problemen zijn. Met deze schat aan informatie in gedachten maken wij content met relevante onderwerpen.

Onder ‘content’ verstaan we:

  • Webpagina’s en blogs, geoptimaliseerd voor zoekmachines
  • social media posts
  • oneliners
  • Infographics
  • filmpjes en animaties

Inspelen op latente behoeften

Een groot voordeel van content marketing, is dat je automatisch inspeelt op latente behoeften van potentiële klanten. Mensen die nog niet weten dat ze je product of dienst (binnenkort) nodig hebben, komen op verschillende manieren ook in aanraking met je berichten. Hierdoor krijg je -door hen onopgemerkt- een top of mind positie bij de potentiële klant. Hier pak je jouw voordeel ook op de lange termijn!

Top of mind positie claimen zonder verkooppraatjes

Bij content marketing zorg je ervoor dat geschikte content op het ideale moment bij het juiste publiek terechtkomt. Een belangrijk punt bij content marketing, is dat niet jouw product of dienst centraal staat, maar de behoefte van je klant. Het is dus geen directe reclame. Je deelt kennis waarmee men een probleem kan oplossen of een behoefte kan vervullen. Op die manier bouw je een band op en leert men jou kennen als een betrouwbare probleemoplosser. Bied je die personen nadien een product of dienst aan, dan gaan ze makkelijker over tot kopen of het aanvragen van meer informatie.

Je bedrijf beter vindbaar maken

Door content te publiceren op je website en op je social media, zorg je dat je vindbaar wordt op bepaalde onderwerpen. Natuurlijk wil je gevonden worden op belangrijke zoektermen die verband houden met je dienstverlening of producten. Door interessante content te schrijven, deze te optimaliseren en content marketing uit te voeren, zorg je dat je webpagina’s beter ‘geïndexeerd kunnen worden’ door zoekmachines. Dat wil zeggen dat zoekmachines je websites eerder zullen tonen bij een bepaalde zoekopdracht.

Zoekmachines kijken natuurlijk naar veel meer zaken om de ranking van je pagina’s te bepalen. Blue Lion Online Marketing kan je naast het opzetten en uitvoeren van je content marketing strategie, ook ondersteunen bij seo, oftewel het optimaliseren van je webpagina’s.

Voordelen van content marketing

  • Je vergroot je zichtbaarheid op social media
  • je vergroot de vindbaarheid van je bedrijf en trekt meer bezoekers naar je website (zorg voor goede ‘seo’ pagina’s binnen je website!)
  • je spreekt je publiek aan met relevante onderwerpen, ‘pull’ in plaats van ‘push’. Door een goed inzicht in je doelgroep te verkrijgen, kun je relevante berichten voor jouw publiek maken
  • je creëert een top of mind positie bij klanten en potentiële klanten
  • alles is meetbaar; zo kun je je content marketing strategie altijd blijven optimaliseren

Content marketing ondersteuning

Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen doen op het gebied van content marketing? Neem contact met ons op. We vertellen je graag over alle mogelijkheden.